Somnul este important pentru bebelusi

Somnul este important pentru bebelusi

Ele Craciun sustine pe blogul ei ca somnul este foarte important pentru bebelusi. Aceasta a facut o mica cercetare si aduce in atentia mamicilor mai multe studii de specialitate care sustin acest lucru.

Iata de ce este atat de important somnul

„Dezvoltarea somnului pentru sugari este un proces extrem de dinamic care apare în paralel şi în interacţiune cu creşterea cognitivă şi fizică.Studiile asupra somnului bebeluşilor arată că aproximativ 20% -30% din bebeluşi se trezesc noaptea în primii 2 ani de viaţă. Odată cu dezvoltarea copiilor, numărul de treziri în timpul nopţii se reduce şi capacitatea de a dormi noaptea creşte. 50% -75% dintre care copii dorm noaptea de la 12 săptămâni până la 10 ani şi cel puţin 90% de la 6 luni până la vârsta de 11 ani. Dr. John Herman, profesor de Psihologie şi Psihiatrie la Universitatea din Texas, expert în odihna sugarilor, spune că: „Este o greşeală ca alte activităţi să aibă loc în detrimentul somnului. Părinţii trebuie să-şi amintească că orice altceva în viaţa bebeluşului este mai puţin important decât odihna şi hrana” este de parere Ela Craciun.

“Dr. Marc Weissbluth, cercetător, pediatru, fondator al „Centrului de tulburări ale somnului” din Chicago spune în cartea sa, „Healthy Sleep Habits, Happy Child”, că un pui de somn la prânz este unul dintre obiceiurile care duce la un somn sănătos în ansamblu. Acesta explică cum un somn la prânz oferă o pauză de la stimulii exteriori şi îi permite copilului să îşi recapete energia.

Dr. Charles Schaefer, profesor american de psihologie susţine aceste studii şi afirmă că: „Somnul de prânz structurează ziua bebeluşului şi a mamei, reglându-le dispoziţia amândurora şi oferindu-i acesteia un moment de relaxare sau şansa să se ocupe de treburile sale „.

Deşi bebeluşii au nevoie de un număr de ore de somn diferite, este important să înţelegeţi cum evoluează nevoile odată cu vârsta. Numărul orelor de somn ale bebeluşului pe parcursul zilei, intervalul 7 dimineaţa – 7 seara, joacă un rol important în calitatea somnului său pe durata nopţii.

Momentele în care acesta se odihneşte sunt importante pentru a evita suprasolicitarea. Un bebeluş care este lăsat sa doarmă prea mult spre finalul zilei va avea probleme în a adormi la ora de culcare.

De cele mai multe ori între 8 şi 12 săptămâni părinţii se confruntă cu primele probleme legate de somnul copilului, datorită dezvoltării etapelor non-REM. În primele săptămâni de la naştere cei mai mulţi copii sunt capabili să adoarmă uşor aproape oriunde, indiferent de mediu şi de cele mai multe ori somnul durează câteva ore. Din păcate, pe măsura ce etapele non-REM se dezvoltă şi diferenţiază în somn uşor şi adânc, nou-născutul nu va putea adormi la fel de uşor după terminarea unui ciclu de 40-50 de minute, în special dacă este obişnuit sa doarmă într-un mediu luminos şi gălăgios. Acest lucru se datorează somnului uşor din etapele unu şi doi ale non-REM, din care putem fi foarte uşor treziţi. Pe măsură ce ziua înaintează, bebeluşul devine mai iritabil, suprasolicitat şi are probleme în a adormi.

Părinţii care nu realizează cauza acestei probleme ca fiind calitatea proastă a somnului din timpul zilei folosesc hrănitul şi legănatul pentru a adormi sugarul. Obişnuit cu acestea, va avea nevoie de ele şi în timpul nopţii pentru a reuşi să adoarmă.

În primele două săptămâni de viaţa cei mai mulţi bebeluşi nu pot sta treji mai mult de o oră, mare parte din timp fiind folosit pentru hrănit şi schimbat. Între săptămânile doi şi patru durata maximă creşte la o ora jumătate. În aceasta perioadă este foarte important să nu lăsăm copilul să stea treaz mai mult de două ore deoarece de cele mai multe ori acesta va deveni prea obosit şi nu va adormi când încercaţi sa îl culcaţi. Oboseala prea mare este una dintre principalele cauze din cauza cărora sugarii nu adorm când trebuie şi nu au un somn odihnitor.

În momentul în care au ajuns la 2 luni, în măsura în care dorm bine noaptea, este posibil ca aceştia să reuşească să stea treji pentru aproape două ore până sa aibă nevoie de somnul de dimineaţă. Un exemplu tipic ar fi ca atunci când se trezesc dimineaţa stau treji pentru 2 ore, iar după somnul de dimineaţă, reuşesc sa reziste încă o oră, o oră jumătate. Important este să urmărim semnele de oboseală pe care ni le oferă bebeluşul şi să ne asigurăm că este hrănit şi gata de somn când acestea apar”,  mai sustine aceasta

 

Intra pe www.sexgen.ro pentru a vedea articole dedicate adultilor, cu detalii intime si fara perdea, strict pentru adulti.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *