Cum poti avea o digestie mai buna

Vrei sa poti manca orice fara sa ai disconfort abdominal dupa fiecare masa? Din pacate lucrurile nu stau chiar asa si nu putem intotdeauna sa ne mentinem starea de bine. Ca sa te poti simti bine dupa fiecare masa trebuie sa acorzi o atentie mai mare produselor pe care le consumi, doar asa vei reusi sa ai o digestie mai buna.

Alimentatia iti influenteaza starea psihica, sistemul imunitar dar si echilibrul hormonal. Ca sa poti avea parte de starea de sanatate pe care o doresti trebuie sa ai in vedere urmatoarele aspecte:

Consuma cat mai multe produse bogate in fibre

Fibrele se gasesc in cereale integrale, legume, fructe, verdeturi, nuci dar si seminte. Fibrele ajuta la combaterea constipatiei si au un rol extrem de important in detoxifiera organismului.  Beneficiile pe care fibrele le aduc organismului nostru sunt: previne aparitia anumitor tipuri de cancer, ajuta la scaderea in greutate, reduce riscul de aparitie a bolilor cardiovasculare, imbunatatesc imunitatea, ajuta la tratarea constipatiei, ajuta la scaderea colesterolului, au un rol antiinflamator si  joaca un rol important in detoxifiere.

Legumele sunt bogate in fibre si daca sunt gatite bine se pot digera mai usor si sunt mai satioase. Nucile, semintele si fructele oleaginoase contin fibre dar pentru asta trebuie sa le consumi crude.

Cerealele integrale sunt mai bogate in fibre dar si in vitamine si minerale.

Leguminoasele reprezinta o sursa importanta de fibre dar si de vitamine, minerale, proteine sau carbohidrati. Poti consuma verdeturi sau legume verzi doar putin fierte. Fructele  sunt bogate in fibre dar si in vitamine sau minerale.

Consuma iaurt in fiecare zi

Iaurtul este delicios, hranitor si satios, este recomandat tuturor grupelor de varsta. Iaurtul se poate consuma atat de persoanele in varsta cat si de bebelusi. Iaurtul poate fi consumat si de persoanele care prezinta o toleranta scazuta la lactoza.

Acets produs trebuie sa fie consumat in fiecare zi, poate fi adaugat in salate sau impreuna cu fructe sau cereale.

Diversifica alimentele si opteaza pentru portii mai mici

Daca mananci prea mult, timpul de digestie se poate prelungi. O cina tarzie in miezul noptii te va afecta mai mult decat iti poti da seama.

Opteaza pentru grasimile “ bune”

Grasimile mono si polinesaturate sunt benefice organismului. Acizii grasi omega au roluri antiinflamatoare si anticanceroase. Alimentele care sunt bogate in “ grasimi bune” sunt: pestele, ouale, iaurtul, semintele, nucile, fructele oleaginoase, caju, migdale si uleiuri extravirgine.

Consuma dulciuri sanatoase

Alege cat mai multe produse sanatoase chiar si in cazul dulciurilor. Consuma fructe, cerealele integrale sau nuci si seminte.

Hidrateaza-te

Este recomandat sa consumi cel putin 6 pahare de apa pe zi. Pentru barbati este recomandat sa consume cel putin 3 litri iar femeile trebuie sa consume cel putin 2.2 litri.

Tine langa tine in permanenta o sticla cu apa la care poti adauga putina zeama de lamaie sau fructe proaspete.

Trebuie sa ai grija la condimente. Poti consuma turmeric, boia dulce sau iute, slavie, cimbru, oregano, patrunjel, chimen si chimion.

Modalitatea in care iti prepari harana este foarte importanta. Este recomandat sa eviti alimentele prajite, afumate sau coapte.

Intra pe www.sexgen.ro pentru a vedea articole dedicate adultilor, cu detalii intime si fara perdea, strict pentru adulti.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *