Vitamine necesare unei sarcini

Vitamine suplimentare in timpul sarcinii
Vitamine necesare unei sarcini
Rate this post

Pe intreaga perioada de 9 luni de zile, o femeie gravida trebuie sa aibe grija de aportul cu vitamine deoarece acestea sunt esentiale pentru pruncul din pantece. Un aport adecvat de vitamine poate fi sustinut printr-o alimentatie echilibrata din care nu ar trebui sa lipseasca fructele si legumele proaspete, acestea din urma asigura un procent semnificativ din cantitatea de vitamine necesare organismului.

In cazul in care alimentatia este foarte saraca in substantele si vitaminele esentiale dezvoltarii bebelusului, acest lucru ii va provoca o slabire viitoarei mamici si chiar se poate ajunge la anemie, din pricina faptului ca organismul ii va da toate vitaminele si mineralele fatului. Nu trebuie neaparat ca o femeie insarcinata sa isi schimbe regimul alimentar fata de cel pe care il avea inainte, dar cel mai important sa isi alimenteze corpul zilnic cu toate substantele nutritive precum proteine, glucide (paste fainoase, dulciuri, cereale) grasimi, saruri minerale (calciu, fier) si multe vitamine (A, B, C, D, E, K).

In primul trimestru consuma mai multe lichide si renunta la vicii

In primul trimestru de sarcina mamica nu trebuie sa isi schimbe alimentatia foarte mult, dar important ar fi sa se lase de fumat, de consumul de alcool si cafea. Este posibil ca si greturile matinale sa o faca sa manance mult mai putin si mai sanatos. In aceasta perioada trebuie sa consume foarte multe lichide si sa fie atenta la alimentatie pentru ca pe zi caloriile nu trebuiesc sa depaseasca 2.200.

Daca ti s-au recomandat suplimente alimentare administreaza-le cu mare grija respectand intocmai dozele recomandate pentru ca altfel ii poti pune micutului viata in pericol.

Vitamina C si B9, cele mai importante vitamine din al doilea trimestru de sarcina

In al doilea trimestru aportul de vitamine trebuie sa fie mai mare fata de primul pentru ca acestea iti vor ajuta fatul sa se dezvolte corespunzator. Vitaminele trebuiesc luate mai mult din alimente proaspete si foarte putin din suplimentele nutritive, dar doar daca este cazul. In timpul anotimpurilor reci precum toamna si iarna necesarul de vitamine va mai creste putin, iar cea mai cautata fiind vitamina C, dar sa nu uitam si de vitamina B9 care are rolul de a evita malformatiile congenitale.

Vitamina D este indispensabila in al treilea trimestru de sarcina

Odata ce perioada celui de-al treilea trimestru a inceput medicul care iti urmareste sarcina poate sa iti prescrie si consumul unor suplimente care au in compozitia lor atat vitamine cat si minerale precum zincul, seleniul si magneziul.

Carenta de vitamina D este des intalnita pe la sfarsitul sarcinii pentru ca usureaza hipocalceniile neonatale. Suplimentele multivitaminice care au in compozitia lor vitamina D sunt foarte cautate de femeile insarcinate in trimestrul al treilea.

Aveti mare grija sa nu amestecati suplimentele nutritive deoarece acest lucru creste riscul supradopajului. Atunci cand se depaseste doza zilnica recomandata mama, cat si copilul se supun la o multime de probleme.

Efectele lipsei vitaminei B-12 din organism

Un studiu publicat recent ne informeaza asupra efectelor destul de grave ale lipsei vitaminei B-12 din organismul unei femei insarcinate. Lipsa acestei vitamine poate provica avorturi spontane sau se poate ajunge in situatia in care persoana respectiva sa nu mai poate sa aibe copii. Vitamina B-12 este o vitamina ce ajuta sistemul nervos si mentine sanatatea globulelor rosii.

Vitamina B-12 se gaseste in special in carnea de vita, in carnea de peste, somonul, tonul si multe alte specii), cereale, ouale, laptele, branza si iaurtul.

Simptomele care ne indica o lipsa a vitaminei B-12 sunt: ameteala, constipatia, gazele, pierderea in greutate, oboseala sau lipsa poftei de mancare.

Si in acest caz, o dieta echilibrata te poate scuti de multe neplaceri.